قوانین و مقررات داروخانه و مراکز درمانی

ثبت نام در مدی بورس به منزله داشتن مجوزهای قانونی از سوی نهاد های نظارتی بوده و مدی بورس می تواند هر زمان نسبت به بررسی مدارک اقدام کرده و خریدار ملزم به ارائه مدارک و مستندات درخواست شده می باشد. بدیهی است در صورت عدم ارائه مدارک از سوی خریدار مدی بورس میتواند بصورت یکطرفه قرار داد با خریدار را فسخ کرده و اکانت کاربر را مسدود نماید.

خریدار موظف است قبل از فعال سازی مناقصه نسبت بررسی ویژگیهای محصولات انتخاب شده مطالعه کرده و بر اساس آن اقلام خود را انتخاب نماید.

اشتباه در ورود اطلاعات مناقصه اعم از نوع و سایز کالا، تعداد، شرایط پرداخت پس از انتخاب قیمت مورد قبول نیست و خریدار ملزم به پرداخت خسارات وارده به مدی بورس خواهد بود و حق هیچ گونه اعتراضی نمی باشد.

خریدار موظف است نسبت به اعلام نیاز خود نسبت به ثبت و فعال سازی مناقصه اقدام کند. در صورتیکه برای مدی بورس محرز شود که سفارشات ثبت شده ساختگی بوده است حق برخورد با اکانت خاطی و پیگیری از مراجع قانونی را برای خود محفوظ میدارد.

ایجاد اکانت و ثبت سفارش در «مدی بورس»، رایگان و بدون پرداخت هر گونه هزینه‌ای است.

رویکرد اساسی مدی بورس، کسب رضایت کامل و صد درصدی مشتری نسبت به محصول است، لذا در صورتی که مدی بورس تشخیص دهد، عدم رضایت مشتری به جهت تقصیر یا کوتاهی و سهل انگاری تامین کننده بوده است، طبق قوانین بازگرداندن محصول عمل میشود.

همه مسئولیت مغایرت محصول ارسال شده برای خریداران، با شرح محصول، ویژگیها، وزن آن، تعهد به زمان آماده سازی ارسال محصول، و ضمانت و پشتیبانی پس از فروش، برعهده تامین کننده است و در صورت تخلف تامین کننده، مدی بورس حق تذکر، تعیین جریمه و غیرفعال کردن حساب کاربری را دارد.

کاربران «مدی بورس»، مجاز نیستند بازدیدکنندگان سایت و نیز خریدار یا تامین کننده را با هدف خرید و فروش محصولات، به بیرون از بازار «مدی بورس» هدایت کنند. در صورت اطلاع، «مدی بورس» مجاز است دسترسی کاربر را معلق یا قطع کند و درباره میزان معاملات و درآمد حاصله و دریافت جریمه اقدام کند.

برای آغاز تسویه حساب ضرورت دارد تا سفارش و قیمت ارسالی از سوی خریدار تایید شده و کارشناسان مدی بورس دریافت کالا را تایید کرده باشند.

تسویه خریدهای نقدی بصورت آنلاین در هنگام تایید مناقصه و یا هنگام تحویل بار خواهد بود.

جهت خرید های اعتباری براساس موافقت از پیش تعیین شده بین تامین کننده و خریدار، زمان پرداخت در اکانت خریدار مشخص بوده و خریداران موظف به پرداخت در تاریخ های اعلام شده می باشند.

ریز جزئیات تمام تراکنشهای خریداران در مدی بورس موجود است و مدی بورس بر همین مبنا واریز را برای تامین کننده انجام میدهد

کلیه محصولاتی که در مجموعه بسترهای فراهم‌شده در مدی بورس به فروش می‌رسد توسط مدی بورس بررسی کیفی نمی شود فلذا مدی بورس علی‌رغم تلاش روزافزون جهت پالایش محصولات عرضه‌شده از جهات مختلف و ایجاد فیلترهای کیفی و قانونی، به دلیل گستردگی جغرافیایی و تنوع محصولات و کالاها، عملا نمی‌تواند نسبت به تضمین کیفیت، سلامت محصولات از هر جهت، اقدام کند؛ بنابراین صرف نظر از عدم مسئولیت مدی بورس نسبت به کیفیت و سلامت قطعی محصولات عرضه‌شده توسط تامین کنندگان، تامین کننده ضامن جبران خسارت است و هر گونه ادعایی باید علیه تامین کننده طرح شود و خریدار، مدی بورس را نسبت به اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف محصولات خریداری‌شده به آن وارد گردد، مبرّی از مسئولیت خواهد کرد.

در مدی بورس، طبق شرایط ذکر شده در قوانین بازگرداندن محصول در این سند، حق لغو سفارش یا درخواست تاخیر ارسال توسط تامین کننده و نیز حق بازگردان محصول توسط خریدار محفوظ است و همه کاربران اعم از خریدار و تامین کننده با تاسیس حساب کاربری، این قوانین و شرایط را مطالعه و می‌پذیرند.

رضایت مشتریان مدی بورس از اصول بنیادین مدی بورس و هم راستا با قوانین تجارت الکترونیک است و مدی بورس همه تلاشش را می‌کند که این رضایت، محقق شود. از این رو، امکان مرجوع کردن کالاهای دارای اشکال، از حقوق مشتری‌های مدی بورس است. زمان اعلام جهت مرجوعی کالا 24 ساعت بعد از تحویل، می باشد مشروط به اینکه شرایط زیر برقرار باشد:

کالای خریداری شده عیوب ظاهری و کاربردی داشته باشد.

کالای خریداری شده نباید از بسته بندی یا وکیوم خارج شده باشد.

طبق دستور وزارت بهداشت و درمان و آموزش جمهوری اسلامی ایران لوازم یک بار مصرف پزشکی استریل غیر قابل برگشت می باشد حتی اگر از وکیوم یا بسته بندی خارج نشده باشد.

مدی بورس می‌تواند برای تامین کننده نسبت به تعداد درخواست لغو سفارش یا تاخیر در ارسال توسط خودش و نیز ثبت عدم رضایت یا گزارش مشکل توسط مشتری، امتیاز منفی و جریمه لحاظ کند.

در صورت ارسال محصول اشتباهی و خارج از سفارش ثبت‌شده، خریدار می‌بایست موضوع را به خدمات مشتریان مدی بورس اطلاع دهد و تا حل و فصل شدن مسئله، محصول را نزد خود به امانت نگهداری کند. بدیهی است که تامین کننده در مورد ارسال اشتباهی محصول و تبعات آن مسئول خواهد بود.

لغو سفارش محصولاتی که تاریخ انقضا آنها گذشته است به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن‌ها امکان‌پذیر نیست. در صورت اختلاف میان خریدار و تامین کننده، طبق شرایط مرجع رسیدگی به اختلاف که در این سند آمده است عمل خواهد شد.

اگر پس از تایید قیمت توسط خریدار، معلوم گردد که قیمت محصول به دلیل اشتباه تعداد در بسته یا تعداد در کارتن و یا زمان سررسید فاکتور به درستی ثبت نشده است،‌ چون مسئولیت تایید قیمت و هر شرایط پرداخت با خریدار است، مدی بورس در قبال این اشتباه هیچ مسئولیتی ندارد.

مدی بورس همواره از تداوم همکاری با کاربر استقبال می‌کند اما طبیعتاً هر فصلی از همکاری مشترک ممکن است روزی به دلایلی قانع‌کننده از سوی یکی از طرفین یا هر دو پایان پذیرد. در این بند، به قواعدی می‌پردازیم که بر وقوع فسخ قرارداد همکاری میان مدی بورس و کاربر حاکم خواهد بود:

کاربر می‌تواند به صورت کتبی، درخواست فسخ حساب کاربری را به مدی بورس اعلام کند.

از آن جا که مطابق این سند، مدی بورس یک مجوز قابل‌فسخ و استرداد، غیر انحصاری و مشروط به شرایط این سند و سایر اسناد استفاده از مدی بورس، به کاربر اعطا می‌کند، و نیز ایجاد حساب کاربری در مدی بورس و همچنین مفاد شرایط استفاده و بهره‌برداری از مدی بورس، هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد یک شعبه، مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک، قرارداد استخدام یا پیمانکاری، فرانشیز و یا نظایر آن را مابین کاربر و مدی بورس ایجاد نمی‌کند، مدی بورس می‌تواند هر زمانی و به هر دلیلی و با/بدون اطلاع قبلی به کاربر، دسترسی وی به خدمات خود را به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا به طور کلی، حساب کاربری را از مدی بورس حذف کند.

حق قطع، تعلیق و تغییر در برخی خدمات مدی بورس، در هر زمان و بنا به هر دلیلی، برای مدی بورس محفوظ خواهد بود. مدی بورس در این مواقع مسئولیتی نسبت به تاثیری که ممکن است این اقدامات بر کار و درآمد کاربر داشته باشد، نخواهد داشت.

وقوع فسخ،‌ مانع لزوم پرداخت صورت‌حساب‌های پرداخت ‌نشده بین کاربر و مدی بورس نخواهد بود. همچنین پس از فسخ، سفارش‌‏های ثبت شده قبل از فسخ، معتبر و الزام‌آور است مگر این که میان مدی بورس و تامین کننده و خریدار توافق جدیدی صورت بگیرد.

اختلاف با مدی بورس: مرجع رسیدگی به هرگونه اختلاف در تفسیر مفاد و اجرای این سند و هر گونه مشکل و گرهی که ممکن است در جریان تعامل مدی بورس با کاربر اعم از خریدار و تامین کننده شکل بگیرد، مدی بورس است. این اختلافات بدواً از طریق مذاکره در فضایی دوستانه و با حسن نیت کامل رسیدگی و حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم حصول نتیجه از این طریق، مسئله مطابق مفاد این سند و قوانین جمهوری اسلامی ایران، ظرف مدت چهار ماه توسط تک داور معرفی‌شده از سوی مدی بورس رسیدگی خواهد شد. حکم این داور، معتبر، قطعی و برای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود.

در صورت بروز اختلافات، در صورت توافق طرفین، انجام تعهدات اولیه تا حل و فصل کامل موضوع اختلافی ادامه می‌یابد و در غیر این صورت، تا زمان حل مناقشه، تعهدات طرفین متوقف خواهد شد.

همچنین به دلیل رعایت مسائل امنیتی، صحت‌سنجی، پیگیری برخی موارد خاص، پیگیری‌های حقوقی، افزایش بهره‌وری و دقت در فرآیندهای کاری مدی بورس، ممکن است اطلاعات دریافتی از کاربر، توسط کارکنان مختلف مدی بورس، در زمان‌بندی‌های مختلف رویت و بررسی گردد.

هرگونه جمع‌آوری با/بدون قصد استفاده اطلاعات دیگران، استفاده از اطلاعات مشتریان مدی بورس که صرفاً در راستای ارائه محصولات در اختیار کاربر قرار گرفته است و سوء‌استفاده از دارایی‌های مادی و غیر مادی مدی بورس ممنوع است. و در صورت هر گونه سوء استفاده تجاری یا غیر تجاری از هر یک این دارایی‌ها و ابزارهایی که در اختیار کاربر قرار گرفته است برای منافعی خارج از بازار مدی بورس، استفاده و بهره‌برداری در چارچوب غیر تعریف شده از سوی مدی بورس، و ایجاد خسارت مادی و غیر مادی به هر یک از این دارایی‌ها، مدی بورس مجاز است در مرحله نخست، تذکر شفاهی یا کتبی دهد یا کاربر را از طرح و برنامه خارج کند و در مرحله بعد، دسترسی کاربر را به خدمات مدی بورس به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا به طور کلی، حساب کاربری و تامین کننده را حذف کند و همواره می‌تواند خسارت و حقوق قانونی خود را نیز طبق مقررات این سند یا از طریق قانونی و قضایی، پیگیری و مطالبه کند. در صورتی که کاربران از امکانات فراهم شده در مدی بورس سوءاستفاده مانند بهره‌برداری در جهت منافع شخصی یا آسیب زدن به مدی بورس اعم از آسیب مادی یا معنوی کنند، مدی بورس ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری، مجاز خواهد بود مطالبات کاربر را که با سوءاستفاده کسب کرده است مسدود کند، با مراجعه به مراجع قضایی یا سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی برای جبران خسارات و مطالبه آن اقدام کند و کاربر حق هیچ گونه ادعایی در این خصوص ندارد.

کاربران حق ندارند در جریان استفاده از خدمات مدی بورس، با اشخاص دیگر حاضر در بازار و در خارج از پلتفرم مدی بورس تعامل داشته باشند. در صورت اطلاع مدی بورس حق برخورد با متخلفین را برای خود محفوظ می داند.

کاربر ملزم به رعایت قوانین بین المللی در رابطه با استفاده از شبکه جهانی اینترنت است.

مدی بورس می‌تواند در صورت تخلف کاربر از قوانین، عضویت او را بدون اطلاع قبلی لغو کند.

اطلاعیه‌هایی که توسط تیم مدی بورس به‌صورت موردی به اطلاع کاربران می‌رسد در حکم مقررات فعالیت در مدی بورس بوده و رعایت مفاد آن الزامی است